نیازمندی ها | رودبار چه خبر | ثبت اطلاعات اصناف | درج تبلیغات | رسانه | همکاری | معرفی | ارتباط با ما
دوشنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٠

|

بسم الله الرحمن الرحیم * "اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن * صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ * فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ * وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً * حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" ******* خدایا، در این لحظه و در تمام لحظات، سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان ولی ات حضرت حجّة بن الحسن- که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد- باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست و همه از او فرمانبرى می نمایند ساکن زمین گردانیده، و مدّت زمان طولانى در آن بهره ‏مند سازى ******** دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت . پیامبر اعظم(ص) *
نظر سنجی
نظر شما درباره سایت ؟

ضعیف
متوسط
خوب
عالی

آخرین رویداد های سایت
صدا و سیما - اصل 175 : قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
افتتاح 59 طرح جهاد کشاورزی گیلان
تصاویر جدیدی از گوشی هواوی میت 9 فاش شد
گلکسی نوت 7 در چین نیز با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی
عرضه آیفون 7 احتمالا با مشکل مواجه شود
اندروید 7 نوقا به صورت غیر رسمی بر روی گوشی نکسوس 4
گوگل برای اولین بار در دانشگاه های پاکستان حضور خواهد یافت
موبایلی که به صورت خودکار سرهم می شود
ساخت پوششی خوراکی بر پایه شیر
کمپانی Leap Motion دنبال برطرف کردن مشکل فیزیک اجسام
بهره برداری از 4 طرح عمرانی ورزشی در گیلان
آسمان گیلان در نخستین روزهای هفته ، صاف تا قسمتی ابری است
کشف 172 قلم شیء عتیقه در رودبار
بهره برداری از دهها طرح عمرانی در گیلان
اقتصاد تک محصولی رودبار در معرض نابودی
آغاز دوره آموزشی طرح یاوران ولایت شهرستان رودبار
مهارت های ده گانه زندگی
هزاران وبسایت تحت جوملا و وردپرس در معرض آلوده شدن به باج افزار CryptXXX
زندگی هوشمند در راه است!
تصاویری از نسخه بتمن Injustice گلکسی نوت 7 فاش شد
مایکروسافت: ویندوز 10 در سال 2017 به قابلیت هولوگرافیک مجهز می شود
تصاویری از آزمایش راکت ناسا با دوربین فوق سریع و داینامیک رنج بالا
احتمال فریب سیستم‌ های امنیتی با چهره های سه بعدی
تقویت هنرستان ها گام موثری جهت ایجاد اشتغال است
تلاش ها برای اطفای حریق در جنگل های هرزویل ادامه داد
تلاش ها برای اطفای حریق در جنگل های هرزویل ادامه داد
افتتاح 59 طرح جهاد کشاورزی گیلان در هفته دولت
گشایش گره‌های ترافیکی شمال این‌بار از سمت رشت!
کاسیو از دوربین ۳۶۰ درجه EX-FR200 رونمایی کرد
باگ هسته لینوکس ۱.۴ میلیارد کاربر اندروید در خطر هک شدن
آمار بازدید
بازدیدامروز: 142
بازدید کل : 275328
صفحه اصلی > تفــــــریـح و سـرگــــرمی > رژیم و تغذیه 

بیلیورد تبلیغاتی



  چاپ        ارسال به دوست

کاهش وزن با مواد غذایی ناسالم

 

آجیل، تخم مرغ، پاستا، پنیر و قهوه از جمله مواد غذایی هستند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند.
برخی از مواد غذایی وجود دارند که بسیار وسوسه کننده هستند، به ویژه زمانی که شما قصد کاهش وزن داشته باشید. بر خلاف آنچه که در مورد این مواد غذایی گفته می شود، بعضی از آنها به آن اندازه که در موردشان بد گفته می شود خطرناک نیستند و در واقع ممکن است به شما در کاهش وزن و یا جلوگیری از افزایش وزن کمک کنند. در ادامه چند مورد از این مواد غذایی به ظاهر ناسالم را معرفی خواهیم کرد.

 

تخم مرغ
هر وقت در مورد غذاهای سالم صحبت به میان می آید، تخم مرغ از جمله مواد غذایی بحث برانگیز است. آخرین تحقیقات نشان داده است که مصرف یک عدد تخم مرغ در روز برای اکثر افراد بالغ، سالم و مغذی است. از طرفی اگر شما تخم مرغ روزانه خود را به عنوان صبحانه مصرف کنید، احتمال کاهش وزن شما بیشتر می شود. تخم مرغ حاوی بسته های پروتئین است که برای هضم شدن نیاز به زمان زیادی دارند. این قضیه باعث می شود که شما برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید. به همین دلیل می توان گفت که مصرف یک عدد تخم مرغ در طول روز و به عنوان صبحانه می تواند از مصرف میان وعده های پرکالری جلوگیری کند و در نتیجه به شما در کاهش وزن کمک کند.

 

استیک ها
در سال های اخیر، کارشناسان تغذیه و بهداشت در مود مصرف زیاد گوشت قرمز هشدار می دهند. البته این قضیه به این معنی نیست که مصرف استیک برای کمتر شدن دور کمر شما نمی تواند مفید باشد. خوب است بدانید که یک برش از گوشت گاو بدون چربی با یک سینه مرغ بدون پوست به یک میزان چربی دارند. از طرفی گوشت استیک مانند تخم مرغ حاوی بسته های پروتئین است که به شما کمک می کند که برای مدت بیشتری سیر بمانید. پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که اگر استیک با گوشت بدون چربی درست شده باشد و حجم آن بیش از حد نباشد می تواند به کاهش وزن کمک کند.

 

پاستا
زمانی که در حال سپری کردن یک رژیم لاغری هستید، بهتر است به جای حذف پاستا از برنامه غذاییتان، از پاستاهایی استفاده کنید که از غلات کامل (سبوس دار) ساخته شده اند. از طرفی می توانید از میزان پروتئین دریافتی خود کم کنید و به جای آن از این گونه پاستا ها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که در طول روز میزان بیشتری از غذاهای حاوی سبوس مصرف می کنند احتمال کاهش وزن و لاغری بیشتری دارند. از طرفی یک مطالعه دیگر نشان داده است که مصرف غلات سبوس دار به جای غلات تصفیه شده می تواند در چربی سوزی در ناحیه شکم به شما کمک کند.

 

آجیل
ممکن است آجیل ها مقدار زیادی چربی داشته باشند اما چربی آنها از نوع چربی مفید است. آجیل ها همچنین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی، پروتئین و فیبر هستند که به شما در ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند. مطمئنا با مصرف روزانه یک مشت آجیل چند گرم چربی بیشتر به بدن شما وارد می شود اما اگر این آجیل ها می توانند مانع مصرف کراکرها و شیرینی ها شود، این میزان چربی دریافتی برای شما می تواند به صرفه باشد. حتی مصرف کره بادام زمینی می تواند بسیار بهتر از مصرف کراکر ها و شیرینی ها باشد.
در یک مطالعه نشان داده شد که افرادی که روزانه یک مشت آجیل مصرف می کنند نسبت به سایر افراد لاغرتر هستند و حتی طول عمر بیشتری دارند.

 

پنیر
بسیاری از افرادی که رژیم می گیرند سعی می کنند که کالری دریافتی مواد لبنی غنی از کلسیم را کم کنند. مطالعات اخیر نشان می دهد که این کار اشتباه است. زمانی که بدن شما به اندازه کافی کلسیم دریافت کند مقدار بیشتری چربی خواهد سوزاند لذا مصرف پنیر، ماست و شیر کم چرب می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. مصرف مکمل کلسیم هرگز نمی تواند به اندازه مصرف خود مواد لبنی مفید و کارآمد باشد. از طرفی غذاهای لبنی حاوی مقدار خوبی پروتئین هستند که به شما کمک می کنند که برای مدت طولانی تری احساس سیری بکنید.

 

قهوه
در صورتی که مصرف قهوه بیشتر از چهار فنجان در روز باشد (به صورت تنهایی و یا به صورت میکس شده با شیر و …) می توان آن را فقط در دسته بندی مواد غذایی بد قرار داد. بهتر است قهوه را به اندازه و به تنهایی و یا با شیر کم چرب و حداکثر یک قاشق چایی خوری شکر مصرف کنید. در این صورت این ماده غذایی به عنوان یک نوشیدنی بدون کالری (کم کالری) می تواند برای شما مفید باشد.

 

و اما نکته آخر
بهتر است به جای حذف یک ماده غذایی از رژیم غذایی خود، میزان مصرف آن را به تدریج کم کنید. محروم کردن خودتان برای مصرف یک ماده غذایی می تواند بسیار شکننده باشد و باعث شود شما نتوانید رژیم غذایی خود را ادامه دهید. بهتر است به جای رژیم های سختگیرانه به سمت داشتن یک برنامه غذایی سالم و سبک زندگی صحیح قدم بردارید.


١٥:٤٥ - شنبه ٥ مهر ١٣٩٣    /    شماره : ٣٨٥٣    /    تعداد نمایش : ٢٣٥


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




گرشگردی

دیدنــــــی ها
تصــــــــــــاویر
صنایع دستی
معــــــــــرفی

اصناف

ثبت نـــــــــــــام
درج اطـــــلاعات
جســــتجــــــــو
فهرست اصناف
رسانه

آی رودبـــــار
شــهر مجازی
نشـــــــریات
اخــــــــــــبار
تبلیغات

درج تبلـــیغ
تعرفه تبلیغ
مزیت هـا
مشـاوره
معرفی

دربـــــــاره
همکـــاران
استخـدام
عضــــویت
شبکه اجتماعی

تلگــــــــرام
اینستاگرام
فیــس بوک
تو یتــــــــــر

تمامي خدمات اين مرکز ، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

© حقوق این سایت متعلق به مرکز خدمات و پشتیبانی سایبری استان گیلان می باشد. هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

آی رودبار را در گوگل محبوب کنید: