نیازمندی ها | رودبار چه خبر | ثبت اطلاعات اصناف | درج تبلیغات | رسانه | همکاری | معرفی | ارتباط با ما
دوشنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٠

|

بسم الله الرحمن الرحیم * "اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن * صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ * فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ * وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً * حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" ******* خدایا، در این لحظه و در تمام لحظات، سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان ولی ات حضرت حجّة بن الحسن- که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد- باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست و همه از او فرمانبرى می نمایند ساکن زمین گردانیده، و مدّت زمان طولانى در آن بهره ‏مند سازى ******** دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت . پیامبر اعظم(ص) *
نظر سنجی
نظر شما درباره سایت ؟

ضعیف
متوسط
خوب
عالی

آخرین رویداد های سایت
صدا و سیما - اصل 175 : قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
افتتاح 59 طرح جهاد کشاورزی گیلان
تصاویر جدیدی از گوشی هواوی میت 9 فاش شد
گلکسی نوت 7 در چین نیز با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی
عرضه آیفون 7 احتمالا با مشکل مواجه شود
اندروید 7 نوقا به صورت غیر رسمی بر روی گوشی نکسوس 4
گوگل برای اولین بار در دانشگاه های پاکستان حضور خواهد یافت
موبایلی که به صورت خودکار سرهم می شود
ساخت پوششی خوراکی بر پایه شیر
کمپانی Leap Motion دنبال برطرف کردن مشکل فیزیک اجسام
بهره برداری از 4 طرح عمرانی ورزشی در گیلان
آسمان گیلان در نخستین روزهای هفته ، صاف تا قسمتی ابری است
کشف 172 قلم شیء عتیقه در رودبار
بهره برداری از دهها طرح عمرانی در گیلان
اقتصاد تک محصولی رودبار در معرض نابودی
آغاز دوره آموزشی طرح یاوران ولایت شهرستان رودبار
مهارت های ده گانه زندگی
هزاران وبسایت تحت جوملا و وردپرس در معرض آلوده شدن به باج افزار CryptXXX
زندگی هوشمند در راه است!
تصاویری از نسخه بتمن Injustice گلکسی نوت 7 فاش شد
مایکروسافت: ویندوز 10 در سال 2017 به قابلیت هولوگرافیک مجهز می شود
تصاویری از آزمایش راکت ناسا با دوربین فوق سریع و داینامیک رنج بالا
احتمال فریب سیستم‌ های امنیتی با چهره های سه بعدی
تقویت هنرستان ها گام موثری جهت ایجاد اشتغال است
تلاش ها برای اطفای حریق در جنگل های هرزویل ادامه داد
تلاش ها برای اطفای حریق در جنگل های هرزویل ادامه داد
افتتاح 59 طرح جهاد کشاورزی گیلان در هفته دولت
گشایش گره‌های ترافیکی شمال این‌بار از سمت رشت!
کاسیو از دوربین ۳۶۰ درجه EX-FR200 رونمایی کرد
باگ هسته لینوکس ۱.۴ میلیارد کاربر اندروید در خطر هک شدن
آمار بازدید
بازدیدامروز: 74
بازدید کل : 275260
صفحه اصلی > تفــــــریـح و سـرگــــرمی > رژیم و تغذیه 

بیلیورد تبلیغاتی



  چاپ        ارسال به دوست

روش های هضم سریع و بهتر غذا

• آهسته غذا بخورید
عجله دارید؟ سرتان شلوغ است؟ دیرتان شده است؟ ما همه این‌ها را درک می‌کنیم. اما باید به جای قورت دادن، غذا را خوب بجوید، خوبِ خوب. آهسته غذا خوردن و جویدن صحیح و کامل غذا پیش از بلع، تاثیر زیادی در بهبود عملکرد سیستم گوارش دارد.
• زمانی برای صرف صبحانه در نظر بگیرید
صرف صبحانه آغازگر متابولیسم بدن است. فراموش نکنید که می‌خواهید سیستم گوارش‌تان به خوبی کار کند، پس مهم‌ترین وعده غذایی روز را از دست ندهید. در خصوص اهمیت وعده صبحانه در سالم زی توصیه‌های مکرر کرده‌ایم.
• تحرک داشته باشید
ورزش‌های خاصی برای هضم آسان غذا وجود دارد اما در حالت کلی هر حرکت فیزیکی به هضم غذا کمک می‌کند. بالا رفتن از پله‌ها، پیاده رفتن برای خرید، ترک میز کار و گشتی در اداره زدن، همگی در هضم بهترغذا موثرند. فقط کافی است تحرک داشته باشید.
• زیاد غذا نخورید
گاوین نام آن را «غذای متعادل» گذاشته است. مراقب مقدار غذای خود باشید. بدون این‌که توجه کنیم با چه مقدار از غذا سیر می‌شویم، عادت داریم کل غذای بشقابمان را تمام کنیم. سعی کنید اوقاتی که در خانه هستید بشقاب را کامل پر نکنید. کار سختی نیست. هنگام غذا خوردن در بیرون نیز مراقب مقدار غذایتان باشید. اگر غذای سرو شده زیاد به نظر می‌رسد، مجبور نیستید آن را تمام کنید.
• تا حد امکان از مصرف کنسروها خودداری کنید
حساسیت ما نسبت به غذاهای حاوی GI کمتر (غذاهایی که سبب بالا رفتن قند خون می‌شوند) همواره ادامه دارد. ولی گّوین می‌گوید این فقط به غذاهای HI کم (غذایی که بشر در فرآوری آن دخالت کمی دارد) مربوط می‌شود. کنسروها دشمن هضم غذا هستند. دنبال مقصر می‌گردید؟ کنسرو را سرجای خود بگذارید. چیزی که شش ماه در قفسه مغازه مانده بهتر است همان جا بماند.
• آب بنوشید
آب بهترین و موثرترین ماده در بهبود هضم غذاست. حتما ۲۰ دقیقه قبل از وعده‌های غذایی یا بیشتر آب بنوشید.
• مصرف مشروبات الکلی را قطع کنید
علاقه خود را به مشروب و مستی کنار بگذارید. کمی عاقلانه فکر کنید: اداره آمار استرالیا گزارش داده که، ۱۴ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های گوارشی مربوط به مصرف مشروبات الکلی‌ست. این آمار بدون درنظرداشتن سایر آثار شب بیداری (مانند مصرف غذاهای حاضری برای تمام وعده‌های روز) است. مشروب را کنار گذاشته و یا حداقل مصرف الکل را کاهش دهید.
• هنگام ظهر کمی استراحت کنید
هنگام ظهر محل کار را ترک کرده و به پاهای خود استراحت دهید. به پارک یا فضای سبز اطراف بروید، کفش‌هایتان را در بیاورید و به آسمان نگاه کنید. با پاهای برهنه سموم پا آزاد شده و می‌توانید ویتامین D بیشتری هم جذب کنید.
• حتما چای نعناع را امتحان کنید
بعد از ظهرهایی که افسردگی به شما فشار می‌آورد، به چای ،قهوه ، چای نعناع را امتحان کنید. چای نعناع بهترین تسکین‌دهندۀ معده است.
• زود شام بخورید
زود شام بخورید. هنگامیکه قصد دارید بیرون شام بخورید، اولین زمان را رزرو کنید. باید سه ساعت قبل از خواب غذا بخورید تا خواب‌های شیرین ببینید و غذایتان هضم شود.


١٥:٥٧ - جمعه ٤ مهر ١٣٩٣    /    شماره : ٣٦٠٧    /    تعداد نمایش : ٢٧٩


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




گرشگردی

دیدنــــــی ها
تصــــــــــــاویر
صنایع دستی
معــــــــــرفی

اصناف

ثبت نـــــــــــــام
درج اطـــــلاعات
جســــتجــــــــو
فهرست اصناف
رسانه

آی رودبـــــار
شــهر مجازی
نشـــــــریات
اخــــــــــــبار
تبلیغات

درج تبلـــیغ
تعرفه تبلیغ
مزیت هـا
مشـاوره
معرفی

دربـــــــاره
همکـــاران
استخـدام
عضــــویت
شبکه اجتماعی

تلگــــــــرام
اینستاگرام
فیــس بوک
تو یتــــــــــر

تمامي خدمات اين مرکز ، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

© حقوق این سایت متعلق به مرکز خدمات و پشتیبانی سایبری استان گیلان می باشد. هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

آی رودبار را در گوگل محبوب کنید: